Celou konstrukci modelu můžeme rozdělit do několika podskupin:
konstrukce karoserie | konstrukce podvozků | konstrukce sběračů | elektrické zapojení | detaily a doplňky | sestavení modelu |
Jak jsem napsal v úvodním povídání, do práce bychom se měli pustit teprve po shromáždění všech potřebných materiálů. V hrubých rysech by postup stavby modelu zahradní tramvaje měl být následující: 1. Nejprve se rozhodneme z které provozní doby a jaké vozidlo budeme stavět a seženeme si k tomu veškerý dostupný materiál (fotografie, rozměry vozové skříně a podvozkových partií, apod.). 2. Podle těchto materiálů si zhotovíme plánky v takovém měřítku, ve kterém chceme mít model postaven. Se stavbou bychom měli začít teprve tehdy, když máme připraveny plány přímo ve velikosti modelu. 3. Jednotlivě zhotovené části (čela, bočnice, dveře, podlaha, sedačky a ostatní interiér, doplňky na karosérii, střecha) budeme ve vhodném pořadí postupně lepit k sobě, popřípadě ještě mezi tím provádíme nátěry barvou. 4. Před závěrečnou montáží (obvykle podvozky a střecha) nalepíme všechny linkové orientace, evidenční čísla a znaky provozovatele. 5. Nakonec připevníme podvozky, sběrač a ostatní detaily a části vozové skříně.
Pro vážné zájemce z řad modelářů, kteří by si chtěli takový model zhotovit a nevědí si přitom rady, jsem ochoten v rámci svých časových možností poradit. Prosím berte však ohled na to, že nejsem modelář profesionál. Živím se jinou prací a tramvajová modelařina je jen mým koníčkem. Z tohoto důvodu se může stát, že nebudu reagovat na dotazy ihned. Díky za pochopení. Příklad stavby vozu T3SUCS ve fotografiích najdete zde. Příklad stavby vozu RT6N1 ve fotografiích najdete zde. |